finančna podpora: skupna višina sredstev, namenjenih za izvedbo projekta, znaša 2.550.000,00 EUR.
Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor kot implementacijska šola sodeluje v projektu OBJEM, ki ga vodi ZRSŠ. Cilj projekta je razviti in preizkusiti pedagoške pristope in strategije, ki bodo pripomogle k celostnemu in kontinuiranemu vertikalnemu razvoju bralne pismenosti otrok, učencev in dijakov. Cilj zasledujemo na štirih razvojnih področjih:
- bralno pismenost in razvoj slovenščine (učni jezik, zmanjšanje razlik med spoloma, ranljive skupine, motivacija za branje),
- pripomočki za prepoznavanje ravni bralne pismenosti v predšolskem obdobju ter v 2. In .3 VIO OŠ,
- slovenščina kot drugega jezika (za priseljence, begunce, Rome ter za otroke, ki uporabljajo znakovni jezik) in
- šolska knjižnica.
V sklopu bralne pismenosti in razvoja slovenščine bomo spodbujali razvoj sporazumevalne zmožnosti preko učnega jezika pri vseh predmetih, kar je temeljno sredstvo sporazumevanja ter prostor razmišljanja in grajenja novega znanja in hkrati sredstvo identifikacije s skupino, ki ji posameznik pripada. Tako bo posebna pozornost namenjena spoznavnemu in odnosnemu govoru v razredu. Za razvoj inovativnih pristopov bomo skrbeli tudi za večje sodelovanje strokovnih delavcev po celotni vertikali izobraževanja.
V sklopu slovenščina kot drugi jezik se bomo prednostno ukvarjali s slovenščino kot drugega jezika za otroke priseljencev, beguncev, Romov, otrok/učencev/dijakov, ki uporabljajo znakovni jezik.
V sklopu šolska knjižnica bomo iskali načine, kako lahko dejavnosti v knjižnici podpirajo pouk pri vseh predmetih ter dejansko postane kulturno in informacijsko središče šole.
Več na : https://www.zrss.si/objava/projekt-objem
Koordinatorica na SEŠG: Margit Berlič Ferlinc
Od 1. 9. 2018 smo partnerji v evropskem Erasmus+ projektu z naslovom
Technology in Education and Every Day Life – the Path to Digital Citizenship.
Naši partnerji v projektu so dijaki in mentorji naslednjih šol:
- Verzlunarskoli Islands The Commercial College of Iceland iz Reykjavika, Islandija
- Berufliche Schule Am Lämmermarkt iz Hamburga, Nemčija
- Lycee polyvalent prive Albert de Mun iz Pariza, Francija
- Escola Secundaria de Almeida Garrett iz mesta Vila Nova de Gaia, Portugalska
- Tevfik Ileri Anadolu Lisesi iz mesta Rize, Turčija
Dve leti, kolikor projekt traja, bomo partnerji v projektu opravljali aktivnosti, s katerimi bomo pri dijakih razvijali razumevanje koncepta digitalnega državljanstva, jih osveščali za odgovorno rabo spletnih virov in tehnologije v vsakem vidiku življenja (v vsakdanjiku, izobraževanju, službi, kakor tudi za zabavo), dokazovali, da lahko gresta profesionalna in zabavna tehnologija z roko v roki. Dijaki se bodo naučili uporabljati informacije in tehnologijo varno, zakonito in odgovorno, pridobili bodo pozitiven odnos do rabe tehnologije za podporo sodelovanju, učenju in učinkovitosti. Seznanili se bodo z zgodovino, tradicijo in kulturo partnerjev v projektu, kakor tudi predstavljali zgodovino, tradicijo in kulturo svoje države partnerjem v projektu, ter osmislili učenje angleščine.
V okvir aktivnosti sodijo tudi kratkotrajne izmenjave dijakov pod vodstvom mentorjev. Naši dijaki bodo lahko obiskali dijake partnerskih šol in oni bodo obiskali nas. Partnerji smo se dogovorili, da med temi kratkotrajnimi izmenjavami (5 dni) dijaki stanujejo pri svojih vrstnikih, ker se bodo na ta način lažje družili, spoznavali in tkali medsebojne vezi.
Načrt srečanj:
Datum: |
Gostitelj: |
januar 2019 |
Verzlunarskoli Islands The Commercial College of Iceland iz Reykjavika, Islandija |
februar 2019 |
Berufliche Schule Am Lämmermarkt iz Hamburga, Nemčija |
april 2019 |
Lycee polyvalent prive Albert de Mun iz Pariza, Francija |
november 2019 |
Escola Secundaria de Almeida Garrett iz mesta Vila Nova de Gaia, Portugalska |
marec 2020 |
Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor, Slovenija |
april – maj 2020 |
Tevfik Ileri Anadolu Lisesi iz mesta Rize, Turčija |
Naše aktivnosti lahko spremljate na blogu TIE.
Majda Poš Vrabl,
koordinatorica projekta
V šolskem letu 2018/19 uvajamo nov projekt in sicer program MEPI. To je mednarodno priznan program (v tujini cenjen tudi pri delodajalcih), kjer mladi z različnimi aktivnostmi razvijajo nova znanja, veščine in osebnostno-socialne kvalitete. Ideja temelji na izkustvenem učenju in aktivnem preživljanju prostega časa. Program zajema štiri področja aktivnosti in sicer
- rekreativni šport,
- veščine,
- prostovoljstvo in
- pustolovske odprave, na treh težavnostnih stopnjah, bronasti, srebrni in zlati.
Program je netekmovalen, kar pomeni, da mladi napredujejo v okviru lastnih zmožnosti in dosegajo cilje, ki so si jih zastavili sami.
Našim dijakom želimo tudi izven pouka ponuditi možnost pridobiti nove spretnosti, izkušnje, razvijati svojo osebnost, izboljšati svojo samopodobo in še in še…
Več o programu si oglejte na http://mepi.si/ in na https://www.youtube.com/watch?v=BNkbnWQHO2M&t=153s
https://www.youtube.com/watch?v=BNkbnWQHO2M&t=153s
finančna podpora: Skupna višina sredstev, namenjenih za izvedbo projekta, znaša 2.700.000,00 EUR
Ključni cilj projekta je razviti in preizkusiti model celostnega razvoja kompetence podjetnosti pri dijakih skozi medpredmetno povezovanje in sodelovanje z okoljem in širšo skupnostjo. V ta namen bomo v sodelovanju z razvojnimi ter implementacijskimi gimnazijami in konzorcijskimi partnerji razvili, preizkušali in implementirali modele, ki bodo omogočali učinkovito umestitev kompetence podjetnosti v gimnazijski prostor in s pomočjo katerih bodo gimnazije celovito razvijale kulturo podjetnosti v kontekstu interdisciplinarnosti in povezovanja z okoljem.
Poseben poudarek pri projektu bo na prepoznavanju družbenih, okoljskih, gospodarskih in osebnih izzivov in njihovem reševanju s pomočjo kompetence podjetnosti v smeri iskanja trajnostnih rešitev. Zato bomo razvijali prožne oblike učenja, zlasti tistih, ki omogočajo sistematično vpeljevanje in razvijanje medpredmetnih in (kros) kurikularnih povezav s poudarkom na aktivni vlogi dijakov in reševanju avtentičnih problemskih situacij ter družbenih izzivov. Posebna pozornost bo posvečena tudi razvijanju pedagoških strategij, ki spodbujajo sodelovanje ter izmenjavo izkušenj, idej in inovacij ter najrazličnejše oblike mreženja.
Več na: https://www.zrss.si/objava/projekt-podvig
Srednja ekonomska šola in gimnazija v projektu, ki ga vodi ZRSŠ, deluje kot implementacijska A šola.
Koordinatorica na SEŠG: Bronja Jarc
Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor sodeluje z Javno agencijo Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije (SPIRIT). V letu 2024-2025 bomo ponovno, že sedmič, izvedli projekt JP MLADI 2024/25 na naši šoli.
Pod okriljem SPIRIT-a bomo izvedli dejavnost:
START UP vikend: izvajanje vikend aktivnosti za spodbujanje razvoja lastne ideje dijakov ali za reševaje izzivov podjetij ali drugih organizacij s strani mladih. Naši dijaki tretjih letnikov ekonomske gimnazije bodo sodelovali v dvodnevni aktivnosti, kjer bodo razvijali lastne poslovne ideje in pri tem raziskovali trg, naredili finančno kalkulacijo posla, ugotavljali najprimernejšo ciljno skupino za poslovno idejo, najbolj podjetni bodo izdelali tudi prototip. Poslovno idejo bodo razvijali s pomočjo modela Canvas in jo tudi predstavili komisiji.
Na šoli pa bomo izvedli za vse ostale dijake v jesenskih mesecih izvedli MESEC UPI (mesec ustvarjalnosti, podjetnosti in inovativnosti). Aktivnosti tega meseca bodo:
- Spoznavanje podjetniškega okolja v podjetju Krka, Luka Koper, Primat in Geberit, ogled sejma MOS in obisk podjetij Vivapen in TC Citycenter Celje, v Mariboru bomo obiskali še Ajpes in Tovarno podjemov.
- Razvijanje podjetniških idej in izdelava mini poslovnih modelov CANVAS.
- Predavanje različnih strokovnjakov z namenom razvoja veščin nastopanja, poslovnega komuniciranja, podjetniškega razmišljanja in delovanja.
V posamezne dele projekta bodo vključeni vsi dijaki naše šole.
Izvedbo aktivnosti START UP vikenda sofinancira SPIRIT Slovenija, javna agencija ob finančni podpori Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport.
Več informacij na SPIRIT.
Trajanje projekta: 1. 3. 2015 – 28. 2. 2018
Formativno spremljanje in vrednotenje transverzalnih veščin z IKT je mednarodni projekt, v katerem raziskujemo možne odgovore na krovni vprašanji:
- Kako naj z uporabo različnih orodij IKT (in razvojnega e-listovnika) formativno spremljam in vrednotim razvoj nekaterih transverzalnih veščin svojih učencev? in
- Kako naj učence opolnomočim za načrtovanje, spremljanje in vrednotenje lastnega napredka v teh veščinah?.
Temeljni namen projekta ATS 2020 je torej uvajati sodobne pristope k spodbujanju razvoja ter k spremljanju in vrednotenju transverzalnih veščin, ki so v različnih kontekstih imenovane različno (npr. evropske ključne kompetence, veščine 21. stoletja itd.). Ena izmed teh je digitalna veščina, ki jo bomo v projektu smiselno integrirali v spodbujanje razvoja veščin, kot so npr. sodelovanje in komuniciranje, kritično mišljenje, samorefleksija in samouravnavanje, delo z viri, ustvarjalnost, učenje učenja itd. Pristop, ki ga bomo v ta namen uporabili, je formativno spremljanje ob uporabi razvojnega e-listovnika.
Spletna stran projekta: http://ats2020.eu/
Pod okriljem Zavoda za šolstvo in šport s pomočjo skrbnice Marjete Borstner in podporo ravnateljice Darje Cizel formativno spremljanje na SEŠ uvajajo Andreja Rajh, Margit Berlič Ferlinc, Maja Vičič Krabonja in Maja Urlep.
Kaj smo počeli, si lahko ogledate v kratkem videu:
Družbene spremembe in življenje v povezanem, hitro spreminjajočem se svetu (Družba 5.0), postavljajo posameznika in družbo pred mnoge izzive, ki jih ne moremo rešiti le z uporabo ustaljenih vzorcev. Svetovni gospodarski forum, druge organizacije in delodajalci ne povprašujejo le po kompetencah ustvarjalnosti, kritičnega razmišljanja, reševanja problemov in veščinah, povezanih z razvojem in uporabo tehnologije, ampak dajejo vedno večji poudarek tudi medosebnim in socialno-čustvenim veščinam (Taksonomija 4.0). Slednje vključujejo predvsem sposobnost sodelovanja, usklajevanja in učinkovitega komuniciranja z drugimi. Vloga izobraževanja bo tako morala biti priprava mladih na reševanje izzivov prihodnosti.
Na področju izobraževanja to pomeni odmik od ustaljenih vzorcev transmisije znanja k inoviranju lastne prakse in uvajanju inovativnih oblik poučevanja in učenja, ki bodo učečim se omogočale razvijanje njihovih digitalnih kompetenc, temeljnih vsebin RIN, kritičnega mišljenja, kreativnosti in ustvarjalnosti.
Inoviranje lastne prakse poučevanja in učenja je soodvisno od usposobljenosti učitelja ter dostopne tehnologije. Z digitalno transformacijo izobraževanja/pouka je moč pri učiteljih spodbuditi uporabo učnih okolij in strategij poučevanja, ki učencem omogočajo samostojno delo v digitalnem in inovativnem učnem okolju ter posledično s tem pri učencih spodbujajo kritično mišljenje ter razvoj višjih miselnih procesov. To pomeni spremenjen način poučevanja, pri katerem dejavnosti od učencev zahtevajo, da kritično razmišljajo, vrednotijo, povezujejo in uporabljajo usvojene kompetence za reševanje problemov.
Projekt Inovativna pedagogika 5.0 povezuje in nadgrajuje rezultate prejšnjih projektov, ki so že začeli spreminjati tako učna okolja kot paradigmatske poglede na področju poučevanja, podprtega s sodobno tehnologijo v slovenskem prostoru, kot so E-šolstvo, Inovativna pedagogika v luči kompetenc 21. stoletja 1:1, E-šolska torba, EU-folio, ATS 2020, NA-Ma poti, Dvig digitalne kompetentnosti, SETCOM, A-SELFIE in drugi. V projektu bomo nadgrajevali rezultate, izkušnje in smernice na področju digitalnih kompetenc učečih se in učiteljev ter temeljnih vsebin računalništva in informatike pri učencih in dijakih. Le to bomo dosegli s celostnim pristopom, upoštevajoč vseh 7 temeljnih področij sprememb. Za uspešno transformacijo in paradigmatske spremembe na področju izobraževanja bomo pripravili inovativne učne scenarije, preko katerih bomo predstavili konkretne primere in pristope poučevanja v luči dviga digitalnih kompetenc učeči se ter njihovih temeljnih znanj s področja računalništva in informatike. Le te bomo preizkusili na 40 izbranih VIZ-ih, z njihovimi inovativnimi oddelki in izbranim oddelčnim učiteljskim zborom. V pomoč nam bodo zunanji izvajalci ter inovativna organiziranost dela, ki vključuje način povezovanja konzorcijskih partnerjev, način gradnje učeče se skupnosti, inovativni model izobraževanja učiteljev ter napredno raziskovalno delo na področju uvajanja sodobnih tehnologij v učni proces (od e-storitev in e-vsebin do umetne inteligence, navidezne in obogatene resničnosti, področja humanoidnih robotov ipd.). Vključena bo tudi neodvisna evalvacija, s katero bomo sproti preverjali zastavljene rezultate in kazalnike. Poleg same evalvacije bomo skrbeli tudi za učinkovito vodenje. S takšnim pristopom bomo prišli do modelov celovitega pristopa razvoja digitalnih kompetenc in temeljnih vsebin RIN učečih se na VIZ, podprtih z ustreznimi didaktičnimi priporočili.
Za uspeh projekta so poleg usposabljanja učiteljev in ravnateljev ključni učinkoviti šolski razvojni timi, fleksibilna organizacija, distribuirano vodenje in vzpostavitev celovitega podpornega okolja, vključno z infrastrukturo in strokovnimi ter učečimi se e-skupnostmi. Le tako bomo lahko prišli do ustrezne ravni poučevanja v inovativnih razredih in širše, kjer bo v središču pedagoškega procesa razvoj učenčevih digitalnih kompetenc ter temeljnih znanj RIN učenca, v katerih bodo učenci in dijaki prevzeli aktivno vlogo v vseh fazah učno-vzgojnega procesa od načrtovanja do vrstniškega vrednotenja.
Takšen pristop bo spodbujal in zagotavljal pridobivanje znanj in kompetenc potrebnih za digitalno transformacijo poučevanja oziroma trajnostno digitalno prestrukturiranje poučevanja in učenja. V sklopu projekta tako želimo nadgraditi inovativne pristope poučevanja podprte s tehnologijo na takšen način, ki bo odgovarjal na potrebe družbe 5.0 in bo temeljil na spoznanjih industrije 4.0. To bo izvirni prispevek k stroki in znanosti, saj na tem področju še ne obstaja takšen celovit model, ki bi za temelj digitalne transformacije šole postavil dvig digitalnih kompetenc učečih se ter njihovih temeljnih vsebin RIN preko inovativnega modela permanentnega usposabljanja učiteljev vključno z učečimi se skupnostmi.
Naložbo sofinancirata Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje in Evropska unija - NextGenerationEU
Projekt SIO-2020
SEŠ Maribor je vključena v okviru projekta SIO-2020 vključnena v program nadaljnje vzpostavitve IKT infrastrukture v vzgoji in izobraževanju.
Cilj operacije je izboljšanje kompetenc in dosežkov mladih ter večja usposobljenost izobraževalcev prek večje uporabe sodobne IKT pri poučevanju in učenju. Vzgojno-izobraževalnim zavodom se sofinancira izgradnja brezžičnih omrežij in nakup IKT opreme, razvoj e-storitev in e-vsebin.
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj www.eu-skladi.si