Učim se biti učitelj
SEŠ Maribor je vključena v projekt
sofinanciranja aktivnosti, namenjenih profesionalnemu usposabljanju strokovnih delavcev skladno s specifičnim ciljem 10.1.3 »Spodbujanje prožnih oblik učenja ter podpora kakovostni karierni orientaciji za šolajočo se mladino na vseh ravneh izobraževalnega sistema«.S projektom se spodbuja zagotavljanje učinkovitega uvajalnega okolja in usposabljanje strokovnih delavcev na področju vzgoje in izobraževanja, v okviru katerih se učitelji, svetovalni delavci oz. vzgojitelji začetniki ob podpori tima za uvajanje preko zaposlitve z načrtovanim, organiziranim in strokovno vodenim praktičnim usposabljanjem uvajali v samostojno vzgojno-izobraževalno delo v vzgojno-izobraževalnem zavodu.
S projektom se spodbuja krepitev kompetenc učiteljev, svetovalnih delavcev oz. vzgojiteljev začetnikov za obdobje šestih mesecev na projektnih delovnih mestih: učitelj začetnik brez naziva, vzgojitelj začetnik brez naziva, svetovalni delavec začetnik brez naziva (v nadaljevanju: učitelj začetnik), ki iščejo prvo zaposlitev na področju vzgoje in izobraževanja glede na smer in stopnjo svoje izobrazbe oziroma nimajo ustreznih delovnih izkušenj na področju vzgoje in izobraževanja, ki so zahtevane za pristop k strokovnemu izpitu. Učitelj začetnik bo svoje naloge izvajal ob podpori tima za uvajanje, sestavljenega iz ravnatelja, izkušenega učitelja in učitelja začetnika (v nadaljevanju: tim za uvajanje).
Učitelj začetnik na SEŠG Maribor svoje naloge izvaja ob podpori tima za uvajanje, sestavljenega iz ravnatelja, izkušenega učitelja in učitelja začetnika. V času projekta je deležen strokovne, družbene ter osebne podpore.
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj www.eu-skladi.si
MIMIC
»Ali mladostniki posnemajo način življenja, s katerim se srečujejo na svojih profilih družbenih omrežij in v digitalnem svetu zabave?« je osrednje vprašanje raziskave, ki jo izvaja ekipa MIMIc v Belgiji, Franciji in Sloveniji med 4500 mladostniki. S projektom želimo izvedeti, kako mladostniki bogatijo svoje življenje z ugodnostmi, ki jih ponuja bogat spekter digitalnih medijev, s katerimi odraščajo. Poleg tega želimo bolje razumeti, kako mladostniki doživljajo svojo nenehno prisotnost na spletu in vseprisotno izpostavljenost neomejenemu toku informacij. Obenem nas zanima, kako si njihovi vrstniki organizirajo dejavnosti na družbenih omrežjih, v priljubljenih televizijskih oddajah ali v filmih. Za osvojitev tega znanja bomo v projektu MIMIc uporabili več metod in bomo: (1) opazovali profile mladostnikov na družbenih omrežjih ter profile zvezdnikov in vplivnežev (»influencerjev«) priljubljenih med mladostniki, (2) v obdobju enega leta spremljali odraščanje skupine mladostnikov starih od 12 let do 17 let v svetu s posredovanimi ideali in (3) spremljali mladostnike z dnevnimi raziskavami, da bi bolje razumeli, kaj vključuje njihova vsakodnevna uporaba družbenih omrežij in priljubljenih TV oddaj.
Več o raziskavi si lahko preberete v brošuri.
Povezava dosoglasja za starše: https://tiny.one/mimicSLO
Predstavitveni video:
:
A-Selfie: Priznanje digitalna šola
SEŠG Maribor je vključena v projekt
skupaj z 75 šolami na Irskem, v Litvi, na Škotskem, v Srbiji in Sloveniji.Priznanje digitalna šola je evropska pobuda industrije za podporo šolam, da učinkovito integrirajo digitalno izobraževanje v izvedbene kurikule.
10. novembra 2020 so partnerske organizacije projekta Erasmus+ (ključna aktivnosti 3) A-SELFIE lansirale spletno platformo 'Digital Schools Awards', na kateri boste lahko spremljali evropsko skupnost šol odličnih na področju digitalnega izobraževanja.
S strani Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport smo na naši osnovni šoli bili povabljeni k sodelovanju. V Sloveniji bo, v uvajalni fazi, sodelovalo 15 pilotnih šol. Izvedli bomo (vodstvo šole, učitelji ter učenci/dijaki) samooceno v evropskem orodju SELFIE, na podlagi katere bomo na šoli naredili delavnico, se pogovorili o obstoječem stanju ter si zastavili nove cilje. Na podlagi ugotovitev iz orodja SLEFIE bomo zbrali dokaze o načinih izvajanja digitalnega izobraževanja ter med prvimi v državi kandidirali za 'priznanje digitalna šola' (ang. Digital School Award).
Pilotni program se sprva uvaja v šolah na Irskem, v Litvi, Srbiji, Sloveniji in na Škotskem. Osredotočen je na podporo in strokovne učne prakse za učitelje in izobraževalne organizacije, da lahko s pomočjo podatkov orodja SELFIE izboljšajo svoje digitalne kompetence in prakse digitalnega izobraževanja v njihovi šoli.
Ključni element programa je edinstveno sodelovanje med vlado (Ministrstvo za izobraževanje, znanost, šport Slovenija; Nacionalna agencija za izobraževanje Litva; Ministrstvo za izobraževanje, znanost in tehnološki razvoj Srbija), izobraževanjem (H2 Learning, Education Scotland, EdTech Center Western Balkans, Inštitut za kakovost in evalvacijo izobraževanja) in tehnološko industrijo, ki jo v projektu vodi HP.
Glavni cilji pilotnega programa so trije: prikazati uspešen model partnerstva med industrijo in ministrstvi za izobraževanje, podpirati inovativne prakse učiteljev in šol ter pozitivno vplivati na izobraževalne izkušnje in rezultate učencev.
Poleg tega bo program združil naraščajočo skupnost digitalnih šol, strokovnih učiteljev in mentorskih šol, odlikovanih z novim priznanjem 'evropska digitalna šola'.
Program bo na voljo vsem zainteresiranim državam v Evropi in širše, ko se bo pilot zaključil leta 2021.
Za hiter vpogled v delovanje programa si oglejte kratek video ali obiščite spletno mesto, ki so ga projektni partnerji lansirali danes!
VIDEO: https://youtu.be/UYa6QtZpSvc
SPLETNA STRAN: https://awards4selfie.eu/
FB: @AWARDS4SELFIE
Posodobitev omrežij LAN na VIZ
SEŠG Maribor je vključena v okviru načrta za okrevanje in razvoj vključnena v projekt Posodobitev omrežij LAN na VIZ.
Naziv operacije: Posodobitev računalniških omrežij LAN na VIZ v osnovnem in srednjem šolstvu ter organizacijah za izobraževanje odraslih
Cilji projekta: Namen projekta Posodobitev omrežij LAN na VIZ je posodobiti računalniška omrežja; pregled obstoječega stanja, izdelava načrta posodobitve, izvedba posodobitve – nadgradnja aktivne in pasivne opreme v osnovnem in srednjem šolstvu ter na organizacijah izobraževanja za odrasle. Skupna vrednost programa znaša 5.533.333,81 €, sredstva mehanizma za okrevanje in odpornost znašajo 4.605.647 €.
Načrt za okrevanje in odpornost je podlaga za koriščenje sredstev evropskega Mehanizma za okrevanje in odpornost. Pripomogel bo k okrevanju slovenskega gospodarstva in prispeval k blažitvi socialnih posledic pandemije covida-19. Z izvedbo načrtovanih reform in naložb za zeleni in digitalni prehod bo slovenska družba bolj trajnostna, odpornejša in bolje pripravljena na izzive prihodnosti. NOO sofinancirata Evropska unija in Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje v okviru odziva Unije na pandemijo COVID-19.
Vse informacije o izvajanju Načrta za okrevanje in odpornost (NOO) v Republiki Sloveniji najdete na spletni strani noo.gov.si.
Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor je že vse od leta 1997 Unesco šola. To pomeni, da je vključena v slovensko mrežo ASP-net, ki deluje pod okriljem Unesca (Organizacije Združenih narodov za izobraževanje, znanost in kulturo). Člani ASP-net delujemo v duhu kulture miru in nenasilja, strpnosti in sodelovanja, sprejemanja drugačnosti, v poglobljeni skrbi za osebnostni razvoj vsakega posameznika, za ohranitev naravne in kulturne dediščine ter varovanje okolja. Delo Unescu pridruženih šol temelji na štirih Delorsovih stebrih izobraževanja za 21. stoletje, katerim sledi tudi naša šola, in sicer:
- Učiti se, da bi vedeli!
- Učiti se delati!
- Naučiti se živeti skupaj!
- Učiti se biti!
Na šoli vsako leto obeležujemo mednarodne dneve, sodelujemo s številnimi šolami, izvajamo različne šolske projekte s poudarkom na ohranjanju naravne in kulturne dediščine, varovanju okolja in humanitarnosti ter prostovoljstvu.
Ponosni smo na to, da z Unesco načeli, šolami in idejami ustvarjamo naš vsakdanjik, izobraževalni program in sobivanje ter tako na raznolike načine bogatimo naše šolsko življenje.
Šolska koordinatorica: Jasmina Nemec Hronek, prof.
Namestnica šolske koordinatorice: Darja Cizel, prof.
Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor je
šola ambasadorka Evropskega parlamenta.
Dijaki imajo možnost vključitve v izobraževalni program, ki ga izvaja Pisarna Evropskega parlamenta v Sloveniji v sodelovanju z Inštitutom za politični menedžment (IPM Inštitut) in je namenjen ozaveščanju in izobraževanju o Evropski uniji ter usposabljanju za aktivno državljanstvo. Z omenjenim projektom želimo dijake spodbuditi k zavedanju o EU in evropski parlamentarni demokraciji ter mladim približati znanje o delovanju Evropske unije in Evropskega parlamenta. Preko različnih aktivnostih srednješolci odkrivajo, kaj pomeni biti evropski državljan, prednosti članstva v vsakdanjem življenju, vlogo Evropskega parlamenta in drugih institucij v odločevalskem procesu ter pomen aktivnega državljanstva za prihodnost EU. V okviru projekta EPAS morajo sodelujoči dijaki skozi šolsko leto predelati nabor z EU povezanih vsebin, pripraviti informacijsko stojnico in vsaj en dogodek, namenjen seznanjanju vrstnikov na šoli z EU in z njo povezanimi temami, ter izpolniti druge naloge, s čimer si prislužijo naziv dijak(inja) ambasador(ka) Evropskega parlamenta.
Del naših aktivnosti lahko spremljate na blogu: SEŠ sodeluje v projektu Šola ambasadorka evropskega parlamenta
Jasmina Topalovič, mentorica
V sklopu kampanje Sveta Evrope »PROSTO GOVORITI, VARNO UČITI - Demokratične šole za vse« smo izbrali temo PREPREČEVANJE NASILJA IN USTRAHOVANJA.
https://www.coe.int/en/web/campaign-free-to-speak-safe-to-learn/themes
Čas v katerem živimo je poseben. Pomembno je, da smo empatični drug do drugega.
S svojimi dejanji, izrečenimi besedami, spletnimi objavami lahko grobo posežemo v obstoječe osebnostne pravice posameznika. Za prizadetega dijaka, žrtev verbalnega nasilja, lahko ima tovrstno dejanje težke posledice. Velik poudarek bo namenjen ozaveščanju o neprimernosti določenih dejanj, besed, zapisov. Z zunanjimi izvajalci bomo realizirali delavnice o navedeni problematiki. S projektom bomo dijake poskušali pozvati in vključiti v vlogo aktivnega državljana, kar pomeni, da si ne si zatiskamo oči pred kakršnokoli obliko nasilja, temveč je potrebno pomagati, sodelovati, svetovati. Naša prizadevanja bodo usmerjena tudi v prepoznavanje oblik nasilja in usvojiti spoznanje do ničelne tolerance nasilja.
mentorici
- Jasmina Topalovič
- Jovita Kancler
Srednja ekonomska šola Maribor od 1. 9. 2016 sodelujei v evropskem Erasmus+ projektu z naslovom
»Welcome to My City« - Dobrodošli v našem mestu.
Naši partnerji v projektu so dijaki in mentorji naslednjih šol:
- Verzlunarskoli Islands The Commercial College of Iceland iz Reykjavika, Islandija
- Berufliche Schule Am Lämmermarkt iz Hamburga, Nemčija
- Hyria koulutus Oy iz mesta Hyvinkää, Finska
- Escola Secundaria de Almeida Garrett iz mesta Vila Nova de Gaia, Portugalska
- Tevfik Ileri Anadolu Lisesi iz mesta Rize, Turčija
Dve leti, kolikor projekt traja, bomo partnerji v projektu opravljali aktivnosti, ki nam bodo pomagale razumeti migracijo in potovanja mladih ljudi, kulturo, zgodovino, geografijo, značaj in naravo naših mest. Razmišljali bomo o tem, kako v naša mesta pritegniti oz. povabiti domače in tuje obiskovalce in kako naša mesta spremeniti v kraj, kjer si bodo prišleki želeli živeti. Z aktivnostmi bomo obogatili pouk in šolsko delo, razvijali podjetniške in digitalne kompetence ter osmislili učenje angleščine.
V okvir aktivnosti sodijo tudi kratkotrajne izmenjave dijakov pod vodstvom mentorjev. Naši dijaki bodo lahko obiskali dijake partnerskih šol in oni bodo obiskali nas. Partnerji smo se dogovorili, da med temi kratkotrajnimi izmenjavami (5 dni) dijaki stanujejo pri svojih vrstnikih, ker se bodo na ta način lažje družili, spoznavali in tkali medsebojne vezi.
Naše aktivnosti lahko spremljate na blogu Welcome to My City
Projekt smo uspešno zaključili avgusta 2018.
Majda Poš Vrabl,
koordinatorica projekta